Blog Replantegem

Search

En aquesta pestanya trobareu informació diversa sobre els nostres projectes, formació i investigació que us permetran conèixer amb detall qui som i què fem a Replantegem.

Vols saber què estem fent o què hem fet? Aquí trobaràs tota la informació sobre els projectes que ja hem realitzat, els que estem fent i les nostres aparicions als mitjans de comunicació.

Mollet del Vallès i l'estratègia de participació ciutadana
Mariona Ferrandiz

Participa! Fes ciència ciutadana a Mollet del Vallès

“Participa! Fes ciència ciutadana a Mollet del Vallès” és un projecte de l’Ajuntament de Mollet que consisteix en el disseny d’una estratègia de participació ciutadana ambiental basada en la ciència ciutadana i que es centra en diversos àmbits relacionats amb la ciutat saludable

Llegir més »
Mariona Ferrandiz

Descobrim la biodiversitat de Vacarisses

“Descobrim la biodiversitat de Vacarisses” és un projecte de l’Oficina de Biodiversitat i Emergència Climàtica (OBEC) de l’Ajuntament de Vacarisses que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i ha estat desenvolupat per Replantegem que pretén estudiar la pluralitat d’espècies de flora i fauna del municipi de Vacarisses. L’objectiu del projecte és implicar i sensibilitzar la població sobre la importància de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana, una metodologia que proporciona eines perquè qualsevol persona pugui fer mostreig i obtenció de dades científiques.

Llegir més »
Replantegem entorn escolar
Mariona Ferrandiz

rePLANTegem entorns escolars

“RePLANTegem entorns escolars” és un projecte atorgat a la Mariona Ferrandiz als Premis de Recerca Científica a Reptes Urbans a la Ciutat de Barcelona 2020 promoguts per l’Ajuntament de Barcelona. El seu objectiu és conèixer els entorns escolars per a poder renaturalitzar els espais antròpics i aprendre a generar espais de convivència, a tots els nivells i per a totes les espècies existents. Els diferents objectius són crear ciutats amb mixtura d’usos en la que es possibiliti un canvi de la mobilitat, millorar la qualitat de l’aire, millorar la biodiversitat urbana i lluitar contra l’emergència climàtica. Així aconseguirem ciutats més saludables, sostenibles i agradables.

Llegir més »

Vols saber quines formacions et podem proposar? Aquí trobaràs informació sobre formacions que hem fet o que preparem, material didàctic i opinions diverses sobre aprenentatge en qüestions com la biodiversitat, espai públic, reptes de les ciutats mediterrànies, contaminació atmosfèrica, educació ambiental…

Mariona Ferrandiz

Replantegem patis escolars

Replantegem patis escolars és una proposta educativa als centres escolars de primària i secundària que consisteix en realitzar un procés participatiu on l’alumnat descobreix la importància de la biodiversitat urbana i la vida quotidiana a les ciutats durant cinc sessions. En aquests tallers es pensa com transformar el pati de l’escola on l’alumnat codissenya una proposta d’intervenció al pati. El procés culmina amb la realització de la proposta consensuada.

Llegir mès »
Mariona Ferrandiz

Els banys de bosc

Els banys de bosc són una pràctica meditativa contemplativa que connecta a les persones amb la natura i el seu enorme potencial guaridor. Consisteixen en passar temps a boscos amb el propòsit d’enfortir la salut, millorar el benestar i la felicitat. Actualment tenim una població amb carència de contacte amb la natura i per això és tan important reactivar aquest vincle gràcies als banys de bosc.

Llegir mès »

Vols saber de què tracta la nostra recerca? Aquí trobaràs informació sobre la metodologia que utilitzem, articles que hem publicat o que ens han interessat i que creiem que val la pena que compartim.

Mariona Ferrandiz

Oportunitats per la biodiversitat i les persones

Dins del projecte Replantegem entorns escolars s’ha realitzat un estudi per conèixer l’estat de la trama urbana de tres entorns escolars a Gràcia, Eixample i Ciutat meridiana pel que fa a la seva capacitat (1) d’acollir biodiversitat; (2) per al desenvolupament de la vida quotidiana i les dinàmiques socials; i (3) la salut de la ciutadania.

Llegir mès »
Mariona Ferrandiz

El meu camí a l’escola – anàlisi de percepcions

Durant el curs 2021-2022 i dins del marc del projecte “rePLANTegem entorns escolars” l’antropòloga Yeon Sue Park ha fet una sèrie d’intervencions a les tres escoles del projecte amb el propòsit de descobrir Narratives de l’escola, les històries sobre com es relaciona l’alumnat i les seves famílies amb el seu entorn quotidià.

Llegir mès »
Mariona Ferrandiz

Anàlisi de la qualitat de l’aire dels entorns escolars 2021-2022 – projecte Replantegem entorns escolars

Durant el curs 2021-2022 i dins del marc del projecte “rePLANTegem entorns escolars” hem estat analitzant la qualitat de l’aire dels tres entorns escolars on hem treballat, als barris de Gràcia, Eixample i Ciutat Meridiana. Aquesta anàlisi s’ha realitzat pel Diòxid de Nitrogen (NO2) i les Partícules de Matèria (PM10) i fent servir tres tipus de tecnologies: (1) Estacions oficials de mesura de la qualitat de l’aire; (2) Dades del satèl·lit Sentinel-5 Precursor; i (3) Sensors de mesura de la qualitat de l’aire de baix cost del projecte C-AQM.

Llegir mès »