Activitats formatives a centres educatius

Continguts

Us presentem “La guia d’activitats pedagògiques Replantegem”, que és un recull de les activitats formatives que oferim als centres educatius. Aquestes activitats poden ser aïllades, formar part d’un cicle de tallers o incloure’s en un projecte més ampli. L’objectiu d’aquesta iniciativa és la incorporació d’elements naturals a les ciutats per fer-les més confortables i saludables. Tot això, des d’un punt de vista multidisciplinari, tenint en compte la natura, els ciutadans i el jovent, per assolir les nostres metes.

Com treballem?

A l’hora de desenvolupar els plans i accions, el nostre equip té en compte quatre principis bàsics:

La biodiversitat urbana

A Replantegem creiem que la biodiversitat és essencial per al benestar de la població i la sostenibilitat de la ciutat. Per això, desenvolupem activitats que permetin als ciutadans conèixer i experimentar la importància de la biodiversitat vegetal i animal.

La vida quotidiana de les persones

Sabem que la millora del dia a dia de la ciutadania i la seva experiència en els espais públics és molt important a l’hora d’aportar-li benestar. Per tant, en els nostres programes tenim en compte les necessitats i desitjos de la població per millorar-ne la qualitat de vida.

La salut de les persones

Sabem que una ciutat saludable és una ciutat on la natura i les persones conviuen en harmonia. Les zones verdes no només embelleixen l’entorn urbà, sinó que redueixen l’estrès, milloren la qualitat de l’aire i promouen hàbits de vida més actius. Per això, dissenyem solucions que incorporen elements naturals en els espais urbans amb l’objectiu de cuidar la salut física i emocional de la ciutadania.

La participació d’infants i joves

Sabem que la participació activa dels infants i jovent i la capacitat de mobilitzar i d’involucrar a altres grups els fa un sector clau en la transformació ciutadana. Per aquesta raó, les nostres iniciatives tenen en compte a l’alumnat i la joventut en el moment de prendre decisions.

Quins projectes oferim?

Les nostres activitats tenen tres elements focals: pedagogia, transformacions urbanes i participació, posant especial atenció als infants i al jovent.

Activitats pedagògiques als centres educatius

En aquests tallers i projectes es parla de problemes ambientals i dels beneficis d’incrementar el verd i la biodiversitat en la ciutat. També es fan mostrejos de la biodiversitat dels voltants de l’escola i es plantegen solucions per millorar-la.

Transformació dels patis i l’entorn escolar

Amb aquestes accions es transformen patis i entorns escolars per millorar el benestar de les persones que els freqüenten. Això es fa a través de naturalitzar-los i fer-los més inclusius.

Ciència ciutadana

Les accions participatives impliquen i sensibilitzen a la població en la preservació de la biodiversitat urbana. Així, a través de la ciència ciutadana les persones poden mostrejar la biodiversitat i col·laborar amb la comunitat científica.

Anàlisi i diagnosi de la biodiversitat i la vida quotidiana

Fem anàlisis i diagnosis tècniques per conèixer l’estat del teixit urbà i proposem intervencions de futur. En l’anàlisi diferenciem els contenidors (punts urbans que contenen) i connectors (espais  amb la capacitat per unir dos punts).

Quines activitats pedagògiques hem portat a terme fins ara?

Algunes de les activitats que ja hem desenvolupat són:

  • Biodiversifiquem la ciutat. Els alumnes aprendran, a través d’un joc de taula propi, què és la biodiversitat i l’urbanisme. També se’ls ensenyarà com millorar dels espais verds i afavorir la biodiversitat aporta beneficis a la comunitat.
  • Mapifiquem la biodiversitat. L’alumnat crea un Metrominut, detectant els espais propers a l’escola que utilitza més. Després desenvolupa un mapa on hi haurà les distàncies i temps entre ells.
  • Transformem l’entorn escolar i els patis. Amb un joc de taula propi s’explica la biodiversitat i com coexisteix amb les persones a la ciutat. Fora de l’aula, l’alumnat fa una diagnosi de la biodiversitat i confort de l’entorn escolar. Finalment, els infants proposen millores i en duen a terme algunes.
  • Descobrim la biodiversitat de l’entorn urbà i periurbà. Amb dossiers o aplicacions de ciència ciutadana, l’alumnat fa un mostreig de la biodiversitat d’espais verds propers a l’escola.

Si vols conèixer més informació sobre els tipus d’activitats que oferim, pots consultar “La guia d’activitats pedagògiques Replantegem” a continuació.

Si vols saber més sobre les accions, plans i tallers que hem portat a terme us convidem a llegir les publicacions que hem fet aquí.

Si t’inspira alguna de les nostres activitats o vols dissenyar-ne una d’adaptada a les teves necessitats, no dubtis a contactar amb nosaltres. Estarem encantats de col·laborar amb tu!

Text escrit per Mariona Ferrandiz i Anna Mª Morales

“La guia d’activitats pedagògiques Replantegem” recull activitats formatives que des del nostre equip oferim als centres educatius, destinada a incorporar elements naturals a les ciutats per fer-les més confortables i saludables per a la població. En aquesta publicació us donem a conèixer la nostra manera de treballar, els tipus de propostes que desenvolupem i projectes i plans que ja hem portat a terme.

Últims articles

Search