Blog Replantegem

Search

En aquesta pestanya trobareu informació diversa sobre els nostres projectes, formació i investigació que us permetran conèixer amb detall qui som i què fem a Replantegem.

Vols saber què estem fent o què hem fet? Aquí trobaràs tota la informació sobre els projectes que ja hem realitzat, els que estem fent i les nostres aparicions als mitjans de comunicació.

Mariona Ferrandiz

Sant Boi Respira + Verd

Sant Boi Respira + Verd pretén renaturalitzar els espais de la ciutat per incrementar la biodiversitat i així també millorar el benestar i salut de les persones. Aquest projecte s’està implementant en patis i parcs del municipi de Sant Boi amb la participació de la ciutadania, a través de sessions de dinamització en les que participa Replantegem.

Llegir més »
Mariona Ferrandiz

Sortim a la natura

“Sortim a la Natura” és un projecte elaborat per l’Alba Sanuy, d’Implícita, i subvencionat per l’Ajuntament de Sabadell, en el qual participa la Mariona Ferrandiz. S’està desenvolupant durant curs 2024-2025, a cinc escoles de Sabadell que volen realitzar sortides a la natura amb l’alumnat. L’objectiu de projecte és dotar a les escoles d’eines i estratègies pràctiques i teòriques per fer aquestes excursions per a facilitar la connexió de l’alumnat i la comunitat educativa amb la natura.

Llegir més »
Mariona Ferrandiz

Transformem els patis

Aquest curs 2024-2025, participem a “Transformem els patis”, un programa desenvolupat per l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona per transformar els patis de les escoles de Barcelona en espais més “naturalitzats, coeducatius i comunitaris” amb la col·laboració de l’alumnat, les famílies, el professorat, l’equip de monitoratge, l’equip d’arquitectes i l’equip tècnic de l’Ajuntament.

Llegir més »

Vols saber quines formacions et podem proposar? Aquí trobaràs informació sobre formacions que hem fet o que preparem, material didàctic i opinions diverses sobre aprenentatge en qüestions com la biodiversitat, espai públic, reptes de les ciutats mediterrànies, contaminació atmosfèrica, educació ambiental…

grup participant de la passejada conscient
Mariona Ferrandiz

Passejades conscients

A Replantegem hem desenvolupat, junt amb el CTTC i La Salle Universitat Ramon Llull, passejades conscients a Barcelona, Sabadell i Mollet del Vallès. Aquestes són eines ideals de ciència ciutadana, ja que compten amb la participació de persones d’orígens i disciplines molt diferents en la recollida de dades ambientals. En aquesta entrada us parlem sobre què són, quins són els objectius i com funcionen.

Llegir mès »
Mariona Ferrandiz

Biodiversifiquem la ciutat

Des de Replantegem hem desenvolupat el joc de taula “Biodiversifiquem la ciutat”. Amb aquest joc d’urbanisme es vol donar a conèixer a l’alumnat què són la biodiversitat urbana i l’urbanisme. També s’ensenya que la conservació dels espais verds urbans és molt útil per fer front als problemes ambientals. A part dels beneficis ecològics, aquests milloren el benestar i salut de la ciutadania. En aquest post parlem sobre com funciona aquest joc d’elaboració pròpia.

Llegir mès »
Mariona Ferrandiz

Activitats formatives a centres educatius

“La guia d’activitats pedagògiques Replantegem” recull activitats formatives que des del nostre equip oferim als centres educatius, destinada a incorporar elements naturals a les ciutats per fer-les més confortables i saludables per a la població. En aquesta publicació us donem a conèixer la nostra manera de treballar, els tipus de propostes que desenvolupem i projectes i plans que ja hem portat a terme.

Llegir mès »

Vols saber de què tracta la nostra recerca? Aquí trobaràs informació sobre la metodologia que utilitzem, articles que hem publicat o que ens han interessat i que creiem que val la pena que compartim.

Anàlisi Barcelona
Mariona Ferrandiz

Anàlisi dels entorns escolars estiu del 2021 – projecte Replantegem entorns escolars

Durant l’estiu del 2021 i dins del marc del projecte “rePLANTegem entorns escolars” dos estudiants de pràctiques de la UAB i l’equip Replantegem han analitzat tres entorns escolars dels barris de Gràcia, Eixample i Ciutat Meridiana, que tenen una trama urbana ben diferenciada. Aquesta anàlisi s’ha realitzat mitjançant cartografia i treball de camp per tal de conèixer si els entorns serveixen com a refugi de natura i biodiversitat així com si serveixen per a la realització d’activitats quotidianes de les persones.

Llegir mès »
Verified by MonsterInsights