Voleu solucionar problemes derivats de la mobilitat, el canvi climàtic, la contaminació i la pèrdua de biodiversitat per millorar la salut de la ciutadania?
Treballem conjuntament per aconseguir-ho!
Us preocupa...
La inclusió de tots els col·lectius a l’espai públic?
La contaminació atmosfèrica?
La mobilitat sostenible?
La manca d’espais verds de qualitat?
La pèrdua de la biodiversitat?
La lluita contra l’emergència climàtica?
Com transformar la via pública amb mesures anti-covid?
La qualitat de vida de la ciutadania?
Conèixer,
co-dissenyar
i transformar
Desenvolupem projectes per a replantejar les ciutats a través de
La diagnosi col·laborativa de la biodiversitat urbana i de la qualitat de la vida quotidiana.
El co-disseny d’accions de transformació a partir de la informació obtinguda i les inquietuds de la ciutadania.
La transformació tant física com de consciències, donant eines per co-responsabilitzar la ciutadania.
Les transformacions permeten
Cohesionar els barris establint vincles entre les persones que hi viuen.
Disminuir la contaminació.
Promoure canvis de mobilitat fent la ciutat més inclusiva i sostenible.
Incrementar el nombre d’espais verds de qualitat.
Frenar la pèrdua de la biodiversitat.
Lluitar contra l’emergència climàtica.
Millorar la salut de la ciutadania.
Som un equip multidisciplinar que utilitzem l’educació ambiental i la ciència ciutadana com a una poderosa eina de transformació social i de protecció del territori.
Treballem a escala de ciutat, de barri, d’entorn escolar o de centre educatiu.
Qui son els nostres clients
Ajuntaments
Centres educatius
Ajuntaments
amb ganes de fomentar el treball multidisciplinar a les seves àrees d’urbanisme, medi ambient, educació, participació, obres públiques, parcs i jardins, transició energètica, mobilitat…
Centres educatius
amb ganes de fomentar el treball multidisciplinar, l’empoderament, el joc per a l’aprenentatge, la realització d’activitats als entorns escolars, canvis als patis i espais exteriors…
Ja hem realitzat aquest projecte a
Castellar del Vallès
(2019)
Estem realitzat aquest projecte a
Castellar del Vallès
(2021)
Ens han donat un premi!
Premi de Recerca Científica de l’Ajuntament de Barcelona 2020
Han parlat de nosaltres a
Ràdio Sabadell, AL MATÍ Ciència Km 0 (2020)
Projectes de recerca científica actuals amb participació ciutadana com a denominador comú.
30/10/2020
“Sabadell té una gran riquesa d’arbres, però hi predominen poques espècies autòctones”
Mariona Ferrandiz
CREAF
La2, LaMetro (2020)
Connexió en directe des de Sabadell per parlar del projecte Vivim, respirem, rePLANTegem Sabadell.Ràdio Sabadell, el cafè de la ràdio (2020)
Presentació dels primers resultats del projecte Vivim, Respirem, RePLANTegem Sabadell.
28/02/2020
Quins passos heu de seguir per a replantejar la ciutat?
Contacteu amb replantegem a través del mail hola@replantegem.cat o trucant al +34 630 65 72 18. Us respondrem el més aviat possible i estarem encantades de rebre-vos i parlar de qualsevol qüestió.
Si ho preferiu podeu omplir aquest formulari per poder avaluar la situació de la teva ciutat i analitzarem el vostre cas abans de trucar-vos.
FAQs
Si el teu municipi té importants mancances d’espai verd, si els carrers prioritzen la circulació de vehicles en relació a la dels vianants, si s’està perdent la vida social a les places, si hi ha molta contaminació…
Resolem tots aquests dubtes en una reunió de presa de contacte on podreu:
- Conèixer cada una de les etapes en que estructurem el projecte.
- Aclarir els dubtes sobre les possibilitats reals de replantejar la vostra ciutat.
- Confirmar si aquest projecte és el que realment us interessa o si és millor una altra opció.
- Saber quin tipus de projecte s’adequa més a les necessitats de la ciutat.
- Clarificar tots els dubtes per arrencar el projecte amb total seguretat i un pla estructurat.
Aquest és un projecte de ciutat, adreçat a tota la ciutadania. Específicament es treballarà amb entitats i col·lectius de barri (associacions de veïns, esplais, associacions de comerciants, centres cívics…) i també amb la comunitat educativa (alumnat, professorat i direcció i gestió de centres educatius, AFAs…).
Si el centre escolar té importants mancances d’espai verd, si el pati escolar està prioritzat per jocs de pilota i no per a tots els col·lectius, si hi ha molta contaminació, si l’equip directiu té motivació per a treballar temes relacionats amb el medi ambient, si hi ha reivindicacions de l’AFA sobre camins escolars…
Resolem tots aquests dubtes en una reunió de presa de contacte on podreu:
- Conèixer cada una de les etapes en que estructurem el projecte.
- Aclarir els dubtes sobre les possibilitats reals de replantejar el vostre centre escolar.
- Confirmar si aquest projecte és el que realment us interessa o si és millor una altra opció.
- Saber quin tipus de projecte s’adequa més a les necessitats del vostre centre escolar.
- Clarificar tots els dubtes per arrencar el projecte amb total seguretat i un pla estructurat.
Centres d’educació infantil de 0 a 6 anys, primària, secundària, estudis post-obligatoris, de cicles formatius, ensenyaments artístics, educació d’adults, educació especial i currículums adaptats.
En aquest projecte pensem que una part molt important és el treball als centres educatius. Les actituds positives cap al medi desenvolupades durant els primers anys de vida tendeixen a ser permanents i constitueixen un dels factors més importants en el desenvolupament del compromís ambiental. A més, els centres educatius són el motor de canvi de les ciutats ja que a més d’acollir infants son espais on moltes persones s’hi desplacen diàriament, i en fan un ús intensiu.
Adaptem o creem les sessions didàctiques en funció de l’edat de l’alumnat i/o interessos del centre educatiu.
Sí, el projecte es realitzarà a tota la ciutat o només a una part com per exemple algun barri o entorn educatiu en funció de l’interès, la superfície i el pressupost total del projecte.
Està pensat per a durar entre 9 i 12 mesos. En el cas de treballar en centres educatius l’ideal és treballar durant tot un curs escolar.
A través de l’anàlisi tècnic dels espais de la ciutat, barri, entorn escolar o pati escolar es proporcionen un seguit de documents amb la informació obtinguda així com directrius per tal de poder guiar la transformació dels espais espais verds per a què millorin.
Mitjançant la implementació d’intervencions. Disposem d’un catàleg que recull una vintena d’accions per renaturalitzar la trama urbana, classificades en 4 àmbits: Estructures per la fauna, Creació de nous hàbitats, Qualitat de l’espai públic, i Millora dels edificis.